[RB@Blog_Title]

  • نویسنده :
  • بازدید : [۱۲۶] مشاهده

سوال: سلام.خواهش میکنم جواب سوالمو بدین خیلی نگرانم.خانمی٢٣ساله هستم.تقریبا٣سال شایدم بیشتر میشه ک قاعدگی نامنظمی دارم.طوری ک شاید٣ماه پریود نشم.ولی بعدش٣ماه پریودم بضی وقتالکه بینی دفه بعدش ٣ماه خونریزی شدید دارم.دکترم رفتم.کیست دارم اماکوچیکن.توروخدا ب سوالم جواب بدین دیگ واقعا خسته شدم.قرص ال دی هم استفاده کردم خوب نشدم.همش٣ماه خونریزی شدید دارم.دیگ از دکتر رفتنم خسته شدم.مجردم هستم.ببخشید ک طولانی شد.

 

 

پاسخ👇

 یکی از شایع‌ترین اختلالات هورمونی غدد درون‌ریز در خانمها تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک است که در یافته های آزمایشگاهی افزایش سطح هورمون استروژن و هورمون LH خون را داریم که سبب تاخیر قاعدگی و در نتیجه ضخیم شدن جدار اندومتر رحم شده که در زمان قاعدگی بیمار با حجم زیاد خونریزی مواجه میشود حداقل روند درمان تنبلی تخمدان ۶ ماه تا یکسال طول می کشد و پس از آن اثرات درمان مشخص می گردد کاهش وزن ، ورزش کردن ، رژیم غذایی خوب و سالم ( پرهیز از مصرف فست فود ، مصرف میوه و سبزیجات ، غذاهای دریایی ) و کنترل استرس به تعادل هورمونی بدن کمک می کند 

متاسفانه بسیاری از زنان مبتلا به PCO ، دچار مقاومت به انسولین هستند این موضوع می‌تواند سبب بالا رفتن قند خون و در نتیجه دیابت نوع ۲ گردد از عوارض دیگر چاقی ، پرمویی ( یا هیرسوتیسم بدلیل افزایش هورمون آندروژن یا مردانه)، افزایش خطر سرطان آندومتر و پستان ، افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی وعروقی و ... است که تشخیص زودهنگام و شروع درمان می تواند به پیشگیری عوارض طولانی مدت کمک کند عزیزم به پزشک زنان مراجعه کنید تا ضمن بررسی توسط آزمایشات لازم و سونوگرافی درمان آغاز گردد

ادامه مطلب

نظرات ارسال شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی